Jdi na obsah Jdi na menu
 


Star Wars - Empire at War: Forces of Corruption

Psát recenzi na datadisk je poměrně zvláštní úkol. Nikdy nevím, zda čtenáře neodkázat na původní recenzi a jen napsat, co je nového nebo popisovat zase vše komplet. Udělám proto kompromis a v rychlosti shrnu přednosti původní hry Star Wars: Empire at War.

Empire at War (EaW) jsou celkem netradiční realtime strategií, která se odehrává ve třech zcela rozdílných rovinách. První rovinou je hvězdná mapa, na které jsou vidět všechny planety galaxie a zda jsou ovládány Rebely, Impériem nebo jsou nezávislé, stavíte zde vesmírné základny, flotily, pozemní jednotky, zkrátka se zde děje veškeré strategické plánování. Pokud už zde určíte, na kterou planetu zaútočit, případně je planeta pod vaší kontrolou napadena nepřátelskou flotilou, nastává druhá fáze hry a tou jsou vesmírné bitvy. Ty jsou zpracovány velice dobře a mě osobně baví nejvíce. Na každou misi máte daný limit, kolik jednotek lze na bojišti najednou být, takže žádné vyrobení megaflotily a převálcování nepřítele se nekoná. Pokud bude některá vaše loď zničena, uvolní místo a lze poslat pro posily (pokud je máte v záloze). Vtip je v tom, že každá loď sebere z kapacitního limitu různé množství, takže je občas dobré počkat na větší ztráty a poslat pro větší křižníky, než nepřítele pižlat letkami stíhaček. Křižníky sice více vydrží a mají ničivější palebnou sílu, ale zato velice pomalu manévrují, takže se musíte v čas rozhodnout, co je pro danou chvíli vhodnější. Po vesmírné bitvě následuje většinou třetí roviny a to jsou pozemní mise. Ty se podobají klasickým realtime strategiím a nic moc na nich nepřekvapí. Opět máte kapacitní limit pro své jednotky a lze z orbitu posílat pro posily nebo nařídit bombardování konkrétní lokace (samozřejmě pokud na orbitu máte posily, resp. bombardéry). No a nyní už se pojďme podívat, co datadisk přináší nového.

Vládci podsvětí
Zatímco v původním EaW jste si mohli na začátku vybrat, zda budete hrát kampaň za Rebely nebo Impérium, zde nic takového není. Vývojáři na to šli celkem fikaně a v nové kampani nabízejí zcela novou stranu – podsvětí. Váš nový vůdce se jmenuje Tyber Zann a s jeho organizací Tyber Consortium se pokusíte ovládnou veškeré zločinecké aktivity v galaxii. Tyber nesympatizuje ani s Republikou ani s Impériem, ale pouze s tím, kdo mu nabídne víc peněz. Zaujímá tedy neutrální stanovisko a jeho největší odpůrce je známý slizoun Jabba the Hut. Časově se datadisk odehrává v průběhu páté a šesté epizody filmové ságy a na původní EaW tedy přímo navazuje. Na začátku tak budete hledat hodnotné pozůstatky ze zničené první Hvězdě smrti a skončíte po bitvě u Endoru famózní vesmírnou bitvou v imperiálních loděnicích na Kuatu. A jak se tedy za nekalé živly hraje?

Protože se armáda a moc republikové či dokonce imperiální flotile nemůže ani zdaleka vyrovnat, musí si Tyber pomáhat několika fígly. Za prvé je to jednotka zvaná „Defiler“, která stojí sice celých tisíc kreditů, ale rozhodně se vyplatí. Defilera totiž můžete poslat na nepřátelskou planetu, aby šířil korupci, prováděl sabotáže, podplácel apod. Na každé planetě jsou jiné možnosti, takže zatímco na jedné sabotujete radar, aby vaše flotila mohla nepozorovaně proplout, na druhé podplatíte pozemní vojska, která se k vám během výsadku přidají a na třetí např. odvede část jejích příjmů do své kapsy.

Co se týká vesmírných bitev a pozemních výsadků, tady je vše téměř beze změn. Bitvy jsou stejně hratelné jako dříve, některé mise obsahují zajímavé zvraty a díky novým lodím (o tom za chvíli) můžete vymýšlet nové strategie. Naproti tomu pozemní mise mě bavily zdaleka nejméně a jsou podle mého slabinou celé kampaně. Je jich sice jen pár, ale většina se odehrává v nevábných interiérech a s pár jednotkami. Žádné stavění základny se tedy nekoná.

Hrdinové nové strany.

Tyber Zann – Vůdce jeho vlastní zločinecké organizace Zann Consortium. Je tvrdý a nesmlouvavý, ale umí i dobře strategicky myslet a vyjednávat. Osobně velí své vlajkové lodi Merciless.



Urai Fen – Tyberova pravá ruka je chytrý starobylý válečník, preferující boj na blízko. Jeho dvě velká ostří, která má přidělaná k rukám, jsou postrachem všech živých protivníků.



Silri – Vůdkyně temného řádu Nočních sester, vládnoucích Temnou stranou síly, je prohnaná a nebezpečná Silri. Mezi jeji obávané metody patří blesky, kterými šíří smrt v řadách svých nepřátel a ještě se na nich vyléčí.


IG-88 – Jeden z nejobávanějších a nejúspěšnějších nájemných lovců je zabijácký droid IG-88, který pilotuje svoji loď IG-2000. Jen málokterá kořist mu unikne na delší dobu.



Bossk – Hamižný Trandoshan jménem Bossk je nájemný lovec, který si váží krediti nadevše ostatní, všetně přátelství nebo dohody. Pilotuje svoji loď Hound's Tooth.


















Nové nástroje zkázy
S novou stranou jsou tu nové jednotky a rozhodně jich není málo. A nejen na straně Zann Consortium. Dobrá zpráva je, že se vývojáři nesoustředili pouze na filmy, ale vytáhli jednotky i ze starších her nebo dokonce knih, které zase tolik lidí nezná. Co je tedy nového? O Defilerovi jsem psal výše, ale to není vše. Ve vesmíru disponuje Zann Consortium např. stíhačkami Starviper, několika druhy nových fregat a korvet a také velkými Aggressor-Class Destroyery se skutečně velkou palebnou silou. Impérium také nepřišlo zkrátka, protože má např. křižní admirála Thrawna, druhou Hvězdu smrti, stíhačky TIE Interceptor, TIE Phantom a nebezpečné TIE Defender a také stanici Arc Hammer (znají asi jen pamětníci stařičkých, ale výborných Dark Forces), kde se vyrábějí bojové jednotky Dark Trooper. Rebelům přibyl v arzenálu B-Wing a lehká korveta MC30.

Přestože jsem pozemní mise příliš nepochválil, je nových pozemních jednotek požehnaně. Droideky, pulzní tanky, granátníci, jezdci na Rancorech a další. Klady a zápory Nová strana a nové možnosti
Spousty nových jednotek
Star Wars



Velice krátka kampaň
Nudné pozemní mise


Imperiálové mají z Arc Hammeru opravdu nebezpečné Dark Troopery a také účinnou artilérii a rebelové rozšířili své řady např. o nový transportér nebo mobilní defensivu. Vyznavači skirmish misí se mohou radovat i z přítomnosti nových hrdinů jako Luke Skywalker nebo Master Yoda. Po grafické a zvukové stránce se nezměnilo prakticky nic, tzn. stále stejné pokoukání i hardwarové nároky, takže se o tom nemá cenu více rozepisovat.

Verdikt: Takže si to shrňme. Datadisk Forces of Corruption nabízí jednu zcela novou stranu ve Star Wars universu a tím i naprosto rozdílný styl hraní. Pro hru jednoho hráče je připravena pouze jedna krátká kampaň s výbornými vesmírnými bitvami a nudnými pozemními výsadky, ale multiplayer je obohacen spoustou nových jednotek a to se cení. Takže ve zkratce – libový datadisk na libovou hru.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář